Specalist

Ron Vierhout

E-mail

ron.vierhout@yellowant.nl

Telefoon

0620299742

Laten we beginnen met het uitleggen wat correlerende woorden zijn?

Correlerende woorden zijn woorden die vaak samen voorkomen in dezelfde context. Ze hebben een sterke relatie met elkaar en geven betekenis aan de tekst. Bijvoorbeeld, als we het hebben over “bank“, kunnen correlerende woorden “geld“, “stof“, “betalen“, “zitten”, “kosten” enz. zijn. De correlerende woorden bepalen uiteindelijk of het onderwerp gaat over een “bank” als Knab om je geldzaken te doen, of over een “bank” zoals een zitbank.

Maar waarom zijn correlerende woorden belangrijk voor SEO?

Correlerende woorden zijn belangrijk voor SEO, omdat zoekmachines proberen te begrijpen waar een webpagina over gaat. Ze doen dit door te kijken naar de inhoud van de pagina en te analyseren welke woorden vaak voorkomen. Als een zoekmachine veel correlerende woorden op een pagina vindt die betrekking hebben op een bepaald onderwerp, zal het die pagina als meer relevant beschouwen voor dat onderwerp.

Dit betekent dat het gebruik van correlerende woorden op je webpagina’s kan helpen om de relevantie van de pagina te vergroten en daarmee de kans op een betere positie die de pagina krijg binnen de zoekresultaten van zoekmachines. Als je bijvoorbeeld een webpagina schrijft over “Honden”, kan het gebruik van correlerende woorden zoals “huisdieren”, “rassen” en “gezelschapsdier” de relevantie van de pagina voor zoekopdrachten met betrekking tot honden vergroten.

Hoe gebruik je correlerende woorden voor SEO?

Het gebruik van correlerende woorden voor SEO is relatief eenvoudig. Je moet eerst een lijst met correlerende woorden maken die relevant zijn voor het onderwerp van de pagina die je wilt optimaliseren. Dit kan je doen door het onderwerp te analyseren en te kijken naar de woorden die vaak in dezelfde context worden gebruikt. Er zijn ook online tools beschikbaar waarmee je correlerende woorden kunt vinden, zoals Google AdWords Keyword Planner, Ahrefs, Moz Keyword Explorer, Semrush en vele anderen.

Echter kun je dit ook simpel en eenvoudig doen door de zoekterm simpelweg te zoeken in een zoekmachine als Google of Bing. Pak de top 5 organische resultaten en lees de teksten door. Kijk welke woorden logischerwijs van toepassing zijn voor de website en noteer deze in een lijst.

Zodra je een lijst met correlerende woorden hebt, kun je deze op de juiste manier in de tekst van de pagina verwerken. Zorg ervoor dat je de woorden op een natuurlijke manier gebruikt en niet te vaak herhaalt. Het doel is om de relevantie van de pagina te vergroten, niet om de leesbaarheid te verminderen.

Correlerende woorden, een belangrijk onderdeel om je tekstuele content te optimaliseren

Correlerende woorden zijn een belangrijk onderdeel van optimaliseren van je tekstuele content binnen je website. Ze helpen zoekmachines te begrijpen waar een webpagina over gaat en vergroten de relevantie van de pagina voor zoekopdrachten met betrekking tot dat onderwerp. Een bijkomstige voordeel is, dat vaak de correlerende woorden ook gebruikt worden in “longtail” zoekopdrachten. Waardoor je pagina’s ook op deze termen een betere kans hebben om gevonden te worden. Door correlerende woorden op de juiste manier in je webpagina’s te gebruiken, kun je de kans vergroten dat je pagina’s worden weergegeven in de zoekresultaten van zoekmachines en meer verkeer naar je website krijgen.

Gecategoriseerd in :

Dit bericht is geschreven door Ron Vierhout

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

De laatste blogs van YellowAnt Marketing

YellowAnt Marketing biedt u:

  •   Inzicht - Hoe sta je er nu voor, en waar liggen de kansen
  •   Helderheid - Door duidelijke communicatie en goede structuur weet je precies wat je kunt verwachten
  •   Doelgerichtheid - Door duidelijke doelen te stellen weet je waarvoor je het doet.
  •   Kostenbesparing - Door alle kennis van YellowAnt Marketing in te zetten bespaar je uiteindelijk onnodige kosten
  •   Kennisdeling - Met de samenwerking met YellowAnt marketing heb je niet alleen een goede sparringpartner, maar leer je direct ook waarom en hoe wat gedaan wordt.

Kom in contact

Altijd geheel vrijblijvend