Als je een website hebt, dan wil je ook graag bezoek op je website en omzet genereren. Veel bezoekers zullen naar je website komen via een zoekmachine zoals Google. Om deze bezoekers te bereiken is een SEO strategie erg belangrijk. Een SEO strategie helpt je bij het behalen van een goede organische positie op geselecteerd zoektermen binnen bijvoorbeeld Google, geeft je inzicht in welke zoektermen belangrijk zijn binnen jouw branche en geeft je duidelijkheid in welke content er geschreven dient te worden.
Echter zal een SEO strategie niet alleen uit content creatie bestaan, maar zijn techniek en reputatie van je website ook erg belangrijk om onderscheid te maken met je concurrenten en er voor te zorgen dat je met jouw content bovenaan de organische zoekresultaten komt.
Het behalen en behouden van topposities is niet zomaar gedaan, hierin zit veel werk en dien je veel kennis te hebben op verschillende fronten. YellowAnt Marketing helpt je bij het overzicht te bewaren en een goed en degelijk plan te creëren waarmee je zelf aan de slag kan. Mocht je het liever uitbesteden dan kan YellowAnt Marketing je natuurlijk ook altijd helpen.
Waarom is SEO belangrijk?
Je herkent het misschien zelf wel, als je zoekt naar een product of dienst via een zoekmachine als Google, bekijk je vaak alleen de resultaten op de eerste pagina. Wist je dat 60 procent van de bezoekers van Google alleen klikt op de eerste drie resultaten? Wil jij bezoek op je site dan is het dus belangrijk zo hoog mogelijk in de lijst te staan. Hoe je dat doet? Met SEO.
Waar moet je allemaal rekening mee houden?
Er zijn erg veel factoren waarmee je rekening dient te houden als je alles optimaal wil inrichten voor de zoekmachines (en de gebruiker). Maar de vier pilaren waar het allemaal om draait zijn: techniek, content, reputatie en branding.
Binnen deze Pilaren zijn weer erg veel factoren die kunnen helpen om zo tot een optimaal resultaat te komen. Maar een zoekmachine als Google geeft niet alle ranking factors vrij. Als we Google even blijven gebruiken als voorbeeld (gezien het marktaandeel wat ze in nederland hebben), dan weten we dat er de afgelopen jaren veel ontwikkelingen zijn geweest om te zorgen dat bezoekers een zo goed mogelijk antwoord krijgt op zijn gestelde zoekopdracht.
Enkele voorbeelden van updates die hierbij aan dienen bij te dragen zijn:
- Hummingbird update
- Penguin update
- Mobile-first update
- Rankbrain update
Dit zijn allemaal updates die invloed hebben op hoe de content op jouw website wordt gewaardeerd en gepositioneerd in de zoekresultaten van Google.
YellowAnt Marketing helpt je bij het ontwikkelen van een SEO strategie mee aan het verbeteren van je website, content en reputatie om zo optimaal te kunnen scoren.
Glenn Ouëndag
Voormalig Head of Marketing bij
Navingo
Waar kan ik het beste beginnen met SEO?
Meestal ben je al zonder dat je het weet begonnen aan SEO. Zodra je een website hebt met daarop content dan heb je de kans dat de zoekmachines jouw content relevant vinden en deze een bepaalde positie in de rankings geeft.
Maar YellowAnt Marketing begint altijd bij het begin. En dit is de techniek. Wij raden dan ook altijd aan hiermee te beginnen. Staat je techniek van je website niet goed dan dien je deze als eerst aan te passen. Dit is ook een van de weinige factoren waar je zelf 100% controle over kan uitoefenen. Content en reputatie is erg afhankelijk van je concurrentie, maar de techniek van de website heb je zelf in de hand en dient dan ook zo goed mogelijk geoptimaliseerd worden.
Mocht je er zeker van zijn dat je website helemaal geoptimaliseerd is? Ga dan aan de slag met content creatie en plaatsing. Vertel duidelijk wat je doet, verkoopt of levert en plaatst hier content over op je website die voor bezoekers makkelijk te bereiken is.
Hoe gaat YellowAnt Marketing te werk?
YellowAnt Marketing kijk eerst naar de techniek van je website. Staat alles goed en is dit geoptimaliseerd? Er wordt daarnaast een uitgebreid trefwoord onderzoek gedaan om te kijken waar de kansen liggen en op welke termen de website al posities heeft (dit hoeven niet altijd de top 10 posities te zijn). Daarnaast maken wij een concurrentie analyse om te kijken hoe de website ervoor staat op gebied van reputatie.
Als eerste worden de verbeteringen op technisch vlak doorgenomen en uitgelegd. Er wordt ondersteuning aangeboden aan de developer of designer om eventuele problemen te verhelpen. En er wordt maandelijk gecontroleerd of alles nog werkt zoals het zou moeten.
Is de techniek in orde dan zal er aan de hand van het trefwoord onderzoek een SEO strategie worden uitgewerkt naar een eigen ontwikkelde werkmethode.
Hierbij wordt naar alle factoren die invloed hebben op de organische resultaten gekeken en in een marketingkalender geplaatst. Hiermee kun je zelf aan de slag of zal YellowAnt Marketing de werkzaamheden uitvoeren. Hierin staan dagelijkse of wekelijkse werkzaamheden afhankelijk van het budget en beschikbare uren.
Wil je meer informatie over hoe YellowAnt Marketing voor jou de ideale SEO strategie kan uitzetten? Neem dan contact op via het contactformulier.